دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

پــرواز با تــــــــــو باید، آغــاز هر کجا شد...

سلام دوباره به همۀ دوستان


1- عید همه، مبارک.

2- سپاس از همراهی همۀ بزرگوارانی که اظهار محبت داشته و دارند و یحتمل،خواهند داشت.

3- عذرخواهی بابت تأخیر در ارائۀ این پست و پاسخگویی به دوستان؛ تهران نبودم و سفر اجباری، البته با مشقات فراووون تو مایه های اس اس امِ فازی؛ حدودای ساعت 11 دیشب، تازه رسیدم تهران و...

4- با توجه به حضور خانم پوراسفندیانی در دیدار گذشته با دکتر تیموری و پیشنهاد ایشان مبنی بر انتخاب و معرفی دو نماینده از طرف دانشجویان مجازی به گروه، همچنین آشنایی ایشون با دکتر تیموری و خانم هادیان (رئیس دفتر دکتر و مسئول اداری گروه)، نظر بنده، قبول زحمت خانم پوراسفندیانی برای همراهی بود و پس از مکالمه تلفنی و مشورت با خانم امین جعفری و با اجازۀ سایر بزرگترها، از خانم پوراسفندیانی درخواست همکاری کردم و اگه نگم مطمئنم، می تونم بگم امیدوارم این انتخاب، با استقبال سایر دوستان نیز همراه شود.

5- اما با مرور کلی کامنتهای دوستان، یادآوری چند نکته، خالی از لطف نیست:



الف) براساس ابلاغیه رسمی وزارت علوم، تصمیم گیری درخصوص دروس جبرانی، صرفاً در اختیار دانشگاه و بالطبع، دانشکده و گروه مربوطه است. تفاوت در دروس جبرانی، اصلی، اختیاری و تخصصی رشته های مشابه، در دانشگاه های مختلف نیز مؤید همین نکته است.

ب) دروس جبرانی، «جبرانی» هستند و نه «پیش نیاز» به معنای دوران کارشناسی. این دروس، برای کسانی که در دورۀ کارشناسی تجربۀ آن را نداشته اند ارائه می شود. به همین دلیل و برای مثال، انتخاب درس اقتصادسنجی، بدون گذراندن اقتصاد کلان قاعدتاً ازسوی دانشکده با مانع مواجه نخواهد شد، اما بهتر است که همزمان یا پس از اقتصاد کلان اخذ شود. انتخاب دروس جبرانی و تعداد واحدها، همچنین نحوۀ معادلسازی و حدنصاب نمرات اخذشده نیز همانطور که در بالا اشاره شد، صرفاً در اختیار گروه مربوطه است و بس. بعضاً در برخی دانشگاه های دولتی و تراز اول، برای دوره های مدیریت اجرایی و MBA، حتی تا 20 واحد نیز جبرانی درنظر گرفته می شود.

پ) اقتصاد عمومی 2، همون اقتصاد کلان و ازجمله دروس جبرانی است. درس زنجیرۀ تأمین، از دروس تخصصی است که پس از رایزنیهای فراوون از همون جلسۀ معروف تا چند روز پیش با دکتر، این نتیجه حاصل شد که تمامی واحدهای ارائه شده در دورۀ روزانه ازجمله درس زنجیرۀ تأمین که انصافاً درس بسیار سودمند و ارزشمندی در مقایسه با برخی دروس دیگر است، برای دانشجویان مجازی نیز ارائه شود، بدون کم و کاست.

ت) راجع به تنوع دروس ارائه شده نیز یه مقدار انصاف، مؤید بسیاری از اتفاقات خوشایند رخ داده است؛ بنابر اظهارات دانشجویان دوره سیستم بهره وری و MBA، تا همین ترم که سومین ترم تحصیلی آنان محسوب می شود، دروس به صورت پکیج اجباری، همانند ترم اول ما، ارائه می شود. ارائه 3 درس جبرانی و 5 درس اصلی و تخصصی، اگر نه ایده آل برای هر هشتاد و چند نفر ما، بلکه نتیجۀ بسیار رضایتبخشی باید تلقی شود.

ث) راجع به شهریۀ درس شبیه سازی، در جلسات برگزارشده با دکتر، مداوم بر این موضوع تأکید شده است که به امید خدا، امیدوارم با کمک همۀ شما، این موضوع نیز به سرانجام برسد؛ هرچند مجدد نیز این موضوع را مطرح و بر تحقق آن، تأکید خواهیم کرد.

ج) با توجه به تأکید دکتر تیموری مبنی بر طرح و ارائه موارد و درخواستهای دانشجویان مجازی از طریق کانال ارتباطی واحد، پیشنهاد می کنم موارد پیگیری چه در مواقعی که مخاطب، مرکز آموزش الکترونیکی و خانم دکتر جذبی به عنوان معاون آموزشی آن باشد و چه دانشکده و رئیس گروه، صرفاً از طریق نمایندگان صورت گیرد که مطمئناً، نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

چ) راجع به تفاوت دانشجویان آموزش محور و پژوهش محور هم تنها تفاوت، اخذ و ارائۀ پایان نامه است. اعتبار هر دو مدرک، یکسان است و هیچ تفاوتی نخواهند داشت؛ اما پرواضح است که برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا، دورۀ پژوهش محور و گذراندن واحد پایان نامه، امتیاز بیشتری در مرحلۀ مصاحبه درپی خواهد داشت. همچنین دوستانی که از ابتدا، علاقه و تصمیم به ادامه تحصیل در سیستم آموزش محور را دارند، اخذ شش واحد از دروس تخصصی و اختیاری به جای شش واحد پایان نامه، کفایت می کند.

ح) درخواست و رایزنی برای افزایش سهمیه سی درصدی ورودیهای هر دوره مجازی برای اخذ واحد پایان نامه، پیش از اولین جلسه مذاکره با دکتر تیموری مطرح شد و به امید خدا، نتایج مثبت و دلچسب آن، به زودی و به طور رسمی، اعلام خواهد شد. انتخاب دانشجویان نیز براساس معدل ترمهای اول و دوم آنان، صورت می گیرد.

خ) راجع به کیفیت ارائه دروس ازسوی اساتید هم با عنایت به آزادی کامل و داشتن اختیار تام ازسوی اساتید برای نحوۀ ارائه مطالب در آموزش عالی، خصوصاً دوره های تحصیلات تکمیلی، فکر کنم قیاس جزء به جزء رفتار و نحوۀ ارائه مطالب، روش مناسبی نباشد که البته این موضوع هیچ ارتباطی به مجازی یا حضوری بودن دوره ندارد. برای مثال، بسیاری از دانشجویان روزانه این سؤال را مطرح می کنند که آیا اساتید، خصوصاً برخی از آنها، شخصاً دوره را  برگزار می کنند یا دستیاران آنها؟ در هر صورت، تنوع دروس ارائه شده در این ترم، این امکان را به وجود آورده است که دوستان، با توجه به علائق علمی و شناخت از ارائه دهندگان دروس، اقدام به انتخاب واحد کنند.

د) راجع به معادلسازی که خودم هم بسیار درگیر با این موضوع هستم، علاوه بر اینکه مجدداً موضوع را طرح و پیگیری خواهم کرد، ذکر این نکته مفید خواهد بود که معادلسازی دروس، صرفاً با درخواست رسمی دانشجو صورت خواهد گرفت؛ چنانچه دروس نظریه های مدیریت و آمار مهندسی بنده با توجه به ارائه درخواست در ترم گذشته، صورت گرفته و پاسخ آن نیز به طور رسمی - ایمیل - ازسوی مرکز به بنده اعلام شده است. پیشنهاد می شود دوستانی که دروس جبرانی این ترم و احیانا ترمهای بعدی را قبلا گذرانده اند، مجددا درخواست خود را برای مرکز ارسال کنند، بنده هم پیگیری چندین باره برای تسریع در پاسخگویی مرکز خواهم داشت.

ذ) راجع به تناوت ارائه دروس هم با توجه به تنظیم تقویم سالانه ارائه واحدها ازسوی دانشکده، درسها به طورت یک ترم در میان ارائه خواهد شد. همچنین، با توجه به تنوع ارائۀ دروس - 5 درس تخصصی و اصلی به همراه سه درس جبرانی - امکان اخذ دروس وجود دارد. ارائه کلاسها و انتخاب زمان آنها، با توجه به زمان اعلام شده ازسوی اساتید صورت می گیرد. اما سعی خواهم کرد با توجه به انعطاف پذیری دکتر تیموری، زمان درس ایشان - به قول مهندس باباشاهی «اندکی» - جابه جا شود.

*** *** ***

نکتۀ 1- همین الان که این پست رو دارم آپ می کنم، یعنی ساعت 3 و 45 دقیقه صبح روز سه شنبه، تمامی این موارد رو برای دکتر تیموری هم ارسال خواهم کرد و به محض دریافت پاسخ، اطلاع رسانی خواهم کرد.

نکتۀ 2- امیدوارم با سعۀ صدر، همراهی، همفکری و هم افزایی تمامی دوستان، درصد بسیاری از خواسته ها و البته حقوقمان، محقق شود.

نکتۀ 3- باز هم عید همه مبارک.

نکتۀ 4- قاسم وفایی، باز هم متشکریم ازت که کرکرۀ این وبلاگو کشیده بالا و این همه براش مشتری پیدا کردی. سال بعد این موقع، فکر کنم درصد قابل توجهی از سهام فیس بوک رو بتونیم بخریم. سپاس از تو و همه دوستان، آشنایان و سایر وابستگان و البته مسئولان دانشگاه که با خلق مسئله و نابسامانی، باعث رونق این وبلاگ، اتحاد و همدلی بیش از پیش ماها میشن.


نظرات 23 + ارسال نظر
مهدی بالائی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 05:18

جناب آقای فغفوری و سرکار خانم پور اسفندیانی،
از قبول زحمت شما و پیگیری امور بسیار سپاسگذارم.

ازاده سهرابی نژاد سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 08:14

هما جان و آقای فغفوری موفق باشید
امیدوارم بتونیم قدردان محبتتان باشیم

حسن آل بویه سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 08:44

سرکار خانم پور اسفندیانی و جناب آقای فغفوری

از زحمات و تلاشهای شما صمیمانه سپاسگزارم.

پرندوار سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 08:59

جناب آًآی مهندس فغفوری و خانم مهندس پوراسفندیانی از قبول زحمت ممنونم

صادقی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 09:22

جناب آقای فغفوری و سرکار خانم پور اسفندیانی، ضمن تشکر از قبول زحمت، امیدوارم همواره موفق و موید باشید.

قاسم وفایی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 09:43 http://panjereno.ir

منم به سهم خودم از تلاش ها و پیگیریهای خستگی ناپذیر شما تشکر می کنم.
انشالله بتونیم قدری از زحمات شما را جبران کنیم.
از اینکه نسبت به من لطف دارید واقعا ممنونم.خیلی خوشحالم که با کمک همه بچه ها تونستیم این همه همدلی و شور و نشاط و همراهی در بین خودمون ایجاد کنیم.
باز هم ممنون و عید همه عزیزان مبارک باشه.

ضمنا با تشکر از اعلام امادگی خانم جعفری ، از اینکه خان اسفندیانی قبول زحمت نموده اند واقعا سپاسگزارم.
وفایی
------------------------------------------------
خواهش میکنم جناب وفایی
امین جعفری

امیر علی نصیری سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 09:53

خیلی ممنون دوستان

فاطمه امینی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:06

هما جان ممنون
جناب فغفوری سپاس بابت قبول زحمت

امین خالقی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:18

منم از آقای فغفوری و خانم پوراسفندیانی بخاطر قبول زحمت و خانم امین جعفری بخاطر اعلام امادگی تشکر میکنم.
امیدوارم موفق باشید

محبوبه امین جعفری سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:22

ممنونم از همه دوستانی که در پست انتخاب نماینده به من لطف داشتند و من رو انتخاب کردند
اما طی تماسی که شب گذشته با جناب فغفوری داشتیم ایشان فرمودند در جلسه حضوری با دکتر تیموری اسم خانم پوراسفندیانی از قبل نوشته شده بوده و تقریبا در پست قبلی قصد تایید ایشان توسط دوستان بوده نه انتخاب نماینده دیگر، بنده هم پذیرفتم که ایشان به عنوان نماینده معرفی شوند
به هرحال مهم شخص نماینده نیست و هدف پیگیری امور کلیه دوستان میباشد ، امیدوارم این دو عزیز موفق و موید باشند

نغمه مسندی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:30

ممنون از پیگیریهاتون

ندا حقیقی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:31

از آقای فغفوری و خانم اسفندیاری برای اینکه قبول زحمت کردند سپاسگذارم

شقایق عباس زاده سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:31

من هم به نوبه خودم ازهمای عزیز وجناب فغفوری بابت قبول زحمت سپاسگذارم وآرزوی موفقیت برای این دوبزرگوار و تمامی دوستان دارم

معصومه اکبری سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 10:34

دوستان ممنون

فرهاد خرسند سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 11:00

سرکار خانم پور اسفندیانی و جناب آقای فغفوری، از بذل محبت شما صمیمانه سپاسگزارم.

شکوهی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 11:13

از همه دوستان که با اتحاد و دلگرمیشان سعی در پیشبرد بهتر دوره دارند سپاسگزارم.
از خانم امین جعفری که شخصا برای قبول زحمت کاندید شدند بسیار متشکرم.
برای نمایندگان آرزوی توفیق روز افزون دارم.
امیدوارم مسایل مطروحه از طرف دوستان با توانایی و قابلیت مذاکره خوب نمایندگان و سعه صدر آقای دکتر تیموری به خوبی حل شود.
آقای فغفوری از اینکه وقتی که اکثر ما در خواب بودیم شما برای ما بیدار بودید و می نوشتید خیلی خیلی خیلی سپاسگزارم.
خانم پور اسفندیانی عزیز از قبول این زحمت از شما سپاسگزارم.

ALI SALEH سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 11:16

از صمیم قلب از شما سپاسگزارم

حمیدرضا رادمان نژاد سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 11:18


سر کار خانم امین جعفری از اینکه رای بالای دوستان را در رای گیری اخذ نموده اید به شما تبریک می گویم و جا دارد که از اینکه بنا بر مصلحت و اطلاع رسانی قبلی به دکتر این مسئولیت را به خانم پور اسفندیانی واگذار کردید نیز تشکر گردد که نشان از وحدت و یگانگی همه دوستان و حسن سلوک شماست.

جناب مهندس فغفوری ,سر کار خانم پور اسفندیانی ضمن تبریک , موفقیت شما را در این جایگاه مهم از خداوند خواهانم

ممنون جناب آقای رادمان نژاد
توانایی دوستانی که به عنوان نماینده انتخاب شده اند از قبل ثابت شده و امیدوارم در پیگیری امور ما موفق باشند

روزبهانی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 11:22

با تشکر فراوان

حافظی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 16:49

ممنون از زحمات شما بزرگواران

آفاق شلالوند سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 19:02

سپاس فراوان از زحمات همه دوستان و آرزوی موفقیت برای خانم پوراسفندیانی و آقای فغفوری

حسینی وفا سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 20:01

جناب فغفوری ضمن تبریک بخاطر انشاء زیبایی که دارید از شما و سرکار خانم پوراسفندیانی از اینکه زحمت این کار رو بعهده گرفتید تشکر میکنم .

UNANIMOUS چهارشنبه 11 بهمن 1391 ساعت 08:50

پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی‌ست...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد