دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

حل مسائل سیمپلکس

این پست رو به معرفی چند تا سایت خوب برای حل مسایل سیمپلکس اختصاص دادم که به درد دانشجویان رشته حسابداری ، مدیریت ، مهندسی صنایع و تمام کسایی که با تحقیق در عملیات سر و کار دارن میخوره.

شاید داشتن یه استاد که بتونه همیشه کنارت باشه و تو حل مسایل simplex کمکت کنه یه رویا باشه ؛ ولی این کافرهای از خدا بیخبر ( منظورم ایرانیا نیستنا ) این آرزوی ما خدا شناس هارو (که از بس کار داریم تا این که حتی نمیرسیم تمرینهای کلاس حل کنیم) به واقعیت نزدیک کردن اینم دو تا نمونه اش :

1 .                        

www.phpsimplex.com 

اولی یه سایت خیلی جمع و جوره که راحت میشه باهاش کار کرد و مال یه بابایی به نام  George Dantzig  که 6 سال پیش فوت کرده ولی "آثار ما تاخر"ش تا الان پا برجاست ( واسه دیدن بیوگرافی این استاد تحقیق در عملیات و کامپیوتر و آمار و اقتصاد مراجعه کنید به George Dantzig )

اولش بعد از انتخاب لینک PHPSimplex ازتون روش حل رو میخواد ( گرافیکی یا سیمپلکس ) و تعداد متغیرها و تعداد محدودیت هارو میخواد :

بعدش نوع تابع هدف رو میخواد که میتونه MAX یا MIN باشه و در ادامه ضریب های تابع هدف و محدودیت هارو باید وارد کنین 

تموم شد! کافیه ادامه رو بزنین و جواب مسئله رو گام به گام ببینین از استاندارد سازی تا جواب بهینه . در ضمن استاد از نماد X۴وX۵و... به جای sها استفاده میکنه و توی جداول هم تابع هدف آخرین سطر هر تابلو هستش .( خدا رحمتت کنه مرد با این سایتی که گذاشتی رفتی )

واسه راهنمایی بیشتر میتونین به اینجا برین راهنما


۲-

دومین سایت رو من خودم ازش استفتده میکنم ، این یکی همه چیزش تو یه صفحه ست که کار کردن باهاش رو راحتتر میکنه .

قسمت اول مربوط میشه به نوشتن تابع هدف و محدودیت ها واسه وارد کردن توابع بهتر که از مثالی که داره استفاده کنین . واسه این کار باید دکمه "example" رو بزنین و ضرایب مثال رو عوض کنین .

بعد نوشتن توابع گزینه "fraction " رو انتخاب و دکمه " solve " رو بزنید و جوابتون رو بگیرید .

نظرات 2 + ارسال نظر
امین خالقی شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 09:16

ممنون

محبوبه امین جعفری شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 09:37

چه جالب، ممنون آقای وفایی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد