دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

معرفی و آموزش گوگل درایو

گوگل‌درایو، یک برنامه آنلاین ابری تحت اینترنت است که قابلیت نگه‌داری، اجرا و همچینین همسان‌سازی با کامپیوتر کاربر برای انواع فایل را دارد. این سرویس گوگل در ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ انتشار یافت. این سرویس یکی از افزوده‌های برنامه Google Docs است که به کاربر اجازه نگهداری انواع فایل در سرور(های ابری) گوگل را می‌دهد. ایده گوگل درایو از مارچ ۲۰۰۶ زده شد!

ذخیره‌سازی در کامپیوترهای سمت کاربر

گوگل‌داریو، فایل‌های شما را با سرورهای‌ابری خود در میان می‌گذارد و از هر کامپیوتری می‌توانید این فایل‌ها را دریافت نمایید (بدون نیاز به جابه‌جایی فیزیکی). البته باید بر روی سیستم برنامه گوگل‌درایو کلاینت نصب شده باشد. این برنامه به سرور ابری گوگل متصل شده و فایل‌های شما را به آن کامپیوتر منتقل می‌کند.

امکاناتی که گوگل برای گوگل درایو در نظر گرفته ، این سرویس را جذاب تر و انعطاف پذیر تر از سرویس های مشابه مثل DropBox , SkyDrive و … کرده !


ویژگی های سرویس Google Drive :

  • 5گیگابایت فضای ابری رایگان
  • آپتایم ۹۹٫۹% ؛ همیشه و همجا در دسترس
  • فضای بسیار امن برای فایل های شخصی
  • امکان اشتراک گذاری فایل ها با دوستان
  • بحث و گفتگو پیرامون فایلها
  • جستجوی بسیار قدرتمند فایلها
  • امکان نمایش فرمت های مختلف فایلها !
  • امکان استفاده از نرم افزار ها؛بدون نیاز به نصب و بصورت آنلاین !
  • بازگشت پذیری تغییرات

سرویس Google Drive روی تمامی سیستم عامل ها اعم از ویندوز ، کروم ، مک ، iOS ، لینوکس و تلفن های همراه و تبلت ها مثل IPhone , IPad , Android Devices قابل استفاده است !



استفاده آفلاین از گوگل Docs در گوگل درایو

برای فعال سازی این امکان نیاز به مرورگر گوگل کروم دارید. پس از باز کردن کروم به آدرس گوگل درایو ( https://drive.google.com ) بروید و سپس با نام کاربری و رمز عبور حساب خود در گوگل به این سرویس وارد شوید. اگر مراحل را درست رفته باشید صفحه Google Drive که شامل فایل آنلاین شما در این سرویس است نمایش داده می‌شود. حال تنها کافی است همانند تصویر زیر بر روی آیکون Settings کلیک کنید و در منو باز شده گزینه Set up Docs offline را انتخاب کنید.

 آفلاین Google Docs

با کلیک بر روی Set up Docs offline پنجره جدیدی مانند زیر نمایش داده می‌شود که در آن نیاز است ابتدا بر روی گزینه Allow offline Doc کلیک کنید. توصیه می‌کنیم پس از انجام این کار در قسمت دوم این پنجره نیز افزونه آماده شده برای مرورگر گوگل کروم با کلیک بر روی آن در مرورگر گوگل کروم خود نصب کنید تا سازگاری مرورگر شما با Google Doc ارتقاء پیدا کند.

آفلاین Doc گوگل

از این به بعد برای نمایش فایل Doc موجود در گوگل درایو خود تنها کافی است مرورگر کروم خود را حتی در حالت که به اینترنت وصل نیستید باز کرده و به آدرس drive.google.com بروید تا فایل Doc آفلاین شما نمایش داده شود و با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید شروع به نمایش محتوای آن‌ها در مرورگر کروم سیستم خود کنید. در صورتی که سیستمی که از آن هم اکنون استفاده می‌کنید به صورت عمومی از آن استفاده می‌شود استفاده از این امکان توصیه نمی‌شود و بهتر است با کلیک دوباره بر روی گزینه Settings گوگل درایو حالت offline Access را غیر فعال کنید.

نظرات 6 + ارسال نظر
سوگند شمس یکشنبه 14 آبان 1391 ساعت 17:41

ممنون آقای جعفری

قاسم یکشنبه 14 آبان 1391 ساعت 22:28 http://panjereno.ir

واقعا ممنون

قاسم یکشنبه 14 آبان 1391 ساعت 22:33 http://panjereno.ir

بار علمی وبلاگ واقعا فراتر از حد انتظاره. دوستان واقعا ممنون.
خیلی از اینکه دوستان خوبی مثه شما پیدا کردم خوشحالم
زنده باشید.

کیوان جعفری یکشنبه 14 آبان 1391 ساعت 22:42 http://www.k1j.ir

خواهش می کنم همکلاسی های عزیز

باز بوی ماه مهر
باز بوی ماه مدرسه!
اوه، ببخشید! غولکستان
من هم خوشحالم هم غولکستانی های خوبی مثل شما دارم

نفیس عباسی دوشنبه 15 آبان 1391 ساعت 08:32

ممنون

هما پوراسفندیانی دوشنبه 15 آبان 1391 ساعت 09:23

منم ممنونم.
و باز از همه به خاطر همکاریشون سپاسگزارم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد